فروشگاه ساز آنلاین

یکی از معضلات مهم و اشتباهات خطرناک در ابتدای پروسه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، اشتباه در “انتخاب ابزار کار نامناسب” برای انجام کار پیش روست. متأسفانه دلایلی چون جوان بودن تجارت تحت وب در ایران (به ویژه حِرَف بازاریابی و فروشندگی)، عدم وجود منابع آموزشی صحیح و مناسب به زبان پارسی و نیز دانش محدود و تجربه ناکافی اکثریت اشخاصی که به این تجارت روی آورده اند، به این معضل دامن زده و در اکثر مواقع سبب هدر رفت زمان، سرمایه مالی و نیروی انسانی بدلیل شکست و به پایان رسیدن مراحل کسب و کار در سال نخست آغاز به فعالیت خواهد بود.

هرچند این مبحث در مفهومی جامع بسیار وسیع بوده و طیف بسیار گسترده ای از انتخاب های چالش برانگیز پیش روی حجم وسیعی از کسب و کارهای تحت وب و سایر کسب و کارهای آنلاین را شامل می شود، با این حال از اهم این موارد می توان به اشتباه بسیار رایج “انتخاب اسکریپت نامناسب” در ابتدای فعالیت بازاریابی یا فروشندگی اشاره داشت.


مزایای فروشگاه اینترنتی

  • داشتن یک فروشگاه اینترنتی کاربران شما را محدود به ناحیه ای خاص نمی کند و آنها می توانند از هر جایی که هستند کالای مورد نظر خود را مشاهده، مقایسه و خریداری نمایند.

 

  • فروشگاه اینترنتی علاوه بر نداشتن محدودیت مکانی، محدودیت زمانی نیز ندارد، یعنی کاربر در هر زمانی از روز می تواند اقدام به خرید کالا نماید و شما به عنوان فروشنده می توانید در هر زمان از سفارشات مطلع شوید.
  • همانطور که می دانید در یک فروشگاه فیزیکی تعداد محدودی از کاربران می توانند قرار گیرند در حالیکه در تعداد افراد یک فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیتی نیست.
  • نیاز به سرمایه گذاری کمتر، از دیگر مزایای فروشگاه اینترنتی است. در فروشگاه فیزیکی شما باید کالاهای مورد نیاز کاربر را در فروشگاه عرضه کنید و در معرض دید عموم قرار دهید و این امر نیاز به داشتن یک سرمایه کلان دارد، ولی داشتن یک فروشگاه اینترنتیاین امکان را به شما می دهد که بعد از گرفتن سفارش اقدام به خرید کالا کنید.
  • هزینه های اضافه و سربار مانند هزینه خرید و یا اجاره مکان فروشگاه، حقوق کارمندان، دکوراسیون داخلی فروشگاه و دیگر هزینه های گرداندن یک فروشگاه فیزیکی در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.
  • شما با عرضه کالاهای مختلف در فروشگاه اینترنتی خود می توانید نیازهای متفاوتی از کاربران را برطرف کنید
  • خریداران می توانند تنها با یک کلیک کالاهای مورد نظر خود را مقایسه کنند و دیگر نیاز به رفتن به فروشگاه های متفاوت برای مقایسه کالاها نیست. پس خرید، سریع تر و ساده تر انجام می پذیرد.
  • شما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی به خاطر نداشتن هزینه های مکان و انبار می توانید کالا هایی با قیمت مناسب تر در اختیار کاربران خود قرار دهید و مشتریان بیشتری داشته باشید.
  • فروشگاه اینترنتی با امکان داشتن روش های مختلف برای پرداخت از قبیل پرداخت آنلاین، آسان پرداخت، فیش بانکی، تحویل در محل و … باعث رضایت کاربر شما می شود.
  • در فروشگاه اینترنتی امکان نظر دادن بر روی اجناس فروشگاه و مشاهده تعداد خریداری شده اجناس، به کاربران داده می شود که این موجب ایجاد اطمینان بیشتر در خریداران می شود.
  • مشتریان بدون نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه و طی نمودن مسیر فروشگاه می توانند خرید خود را انجام دهند.
  • با ارائه‌ی اطلاعات و جزئیات هر کالا در سایت، مشتریان خود را راضی نگاه خواهید داشت. در حالی که ارائه‌ این اطلاعات به هر مشتری در یک فروشگاه سنتی معمولاً امکان‌پذیر نیست و یا بسیار دشوار است.

 

  • سایت فروشگاه شما همزمان یک کاتالوگ کامل و به روز از محصولات شما بوده و ابزار تبلیغاتی مناسب در جهت فروش محصولات شما می باشد.